A jelentés
eredménye szerint a CO2 kibocsátás autónként átlagosan 3,3%-kal mérséklődött.
A károsanyag-kibocsátás csökkentésében a Mazda 2008-ban jóval meghaladta az
átlagot – autónként mintegy 8,2%-os eredménnyel. A Mazdát csak a BMW előzi meg,
mely autónként átlagosan 10,2%-kal csökkentette jármőveinek CO2 emisszióját.
A fenti eredmények azt jelzik, hogy a Mazda európai modellválasztékának CO2
kibocsátása 172 g/km-ról 158 g/km-re mérséklődött, mely újabb lépést jelent a korábban
kitűzött cél felé, mely szerint a Mazda 2015-ig 23%-kal csökkenti globális
termékválasztékának CO2 emisszióját.
Ez a nagyszerű eredmény a Mazda „Fenntartható Zoom-Zoom” stratégiájának is
köszönhető, melyet a gyár 2007-ben vezetett be és azóta mindegyik új generációs
modelljénél alkalmaz. Az új modellek könnyebbek elődeiknél, kevesebb üzemanyagot
fogyasztanak, és károsanyag-kibocsátásuk is kisebb. A súlycsökkentés elsődleges cél
azon új padlólemezek fejlesztésénél is, melyeket a Mazda 2011-től mutat be.
A Mazda két, környezetterhelést mérséklő technikai újítást is bemutatott nemrégiben:
az új Mazda3 i-Stop változatot olyan start-stop rendszerrel szerelték fel, mely 14%-kal
csökkenti az autó átlagfogyasztását. A frissített Mazda CX-7 pedig amellett, hogy az új
2,2 literes turbo dízelmotor hajtja, szelektív katalizátorrendszerrel (SCR) rendelkezik,
amely mintegy 40%-kal csökkenti a káros nitrogén-oxidok levegőbe jutását.
Forrás: Mazda sajtóközlemény