Frissített RX-8 Németországnak

Aktuális
2009. július 25. szombat, 14:12 | Szerző: SzaboZE
Nagyjából egy éve adtuk hírül, hogy az RX-8 átesett egy úgynevezett faceliften (ráncfelhúzás) és az új modell Angliában elérhető. Sajnos Európa többi részén vagy nem vagy nehézkesen lehetett rendelni az autót. Most úgy tűnik a Mazda hajlik arra, hogy végre egész Európába eljusson a közkedvelt ikonikus autó frissített modellje és ennek alkalmából egy különleges sportcsomagot is összeállított.

Az ezzel kapcsolatos sajtóközlemény tartalmazza a legfontosabb változásokat, mely az alábbi sorokban olvasható.

2003-as bevezetésekor a Mazda RX-8 kupé bolygódugattyús motorjával, dinamikus formatervével, sportos stílusával s rendhagyó, középről nyíló hátsó ajtajával egyedi jelenség volt. A bevezetés óta több mint 170 000 Mazda RX-8-at értékesítettek világszerte, a modell 45 nemzetközi díjat gyűjtött.

Hat évvel a modell bemutatása után érkezik a frissített Mazda RX-8 a németországi piacra, melyet nagymértékben átdolgoztak. A változtatások leginkább a külső formatervet és a belső teret érintik, de módosítottak a hajtásláncon, a menetdinamikai tulajdonságokon és a felszereltségen is. A frissített, Wankel-motoros Mazda RX-8, mely 2009 szeptemberében a Frankfurti Autószalonon is kiállításra kerül, mostantól kizárólag különleges sportcsomaggal rendelhető meg bármelyik német márkakereskedésben.

Mazda RX-8 faceliftMazda RX-8 facelift

A Mazda ikonikus sportautójának rajongói leginkább a RENESIS bolygódugattyús motor tökéletesítésének örülhetnek: a vízhűtéses, 8200 fordulat/percnél maximálisan 170 kW/231 lóerős teljesítményt leadó motor működését jobb olajozással javították. Az eddigi mechanikus olajpumpák helyett – melyek a rotorok kenését biztosítják nagy terhelésnél – az új rendszer elektromágnessel hajtott pumpákat használ, ill. az olajteknőt is optimalizálták. A bolygódugattyús motor a hatékonyabb kenésnek köszönhetően könnyebben pörög fel akár max. 9.000 fordulat/percre. Mindemellett az olajszint ellenőrző pálca a motor oldaláról a motor blokkjának tetejére került, amely megkönnyíti az olajszint ellenőrzését.

RX-8 motorházRX-8 motorház

A Mazda először alkalmaz kettős kopogásérzékelő rendszert, hogy kontrollálja az égési folyamatot. Ezzel jelentősen csökkentették a motor forgásával járó zörejek zajszintjét (NVH), és az égéstér optimális alakításával a motor működése is hatékonyabb. A motor erejét hatfokozatú kézi váltó továbbítja a 30%-kal jobb torziós merevségű kardántengelyre. Az eredetileg a Mazda MX-5 harmadik generációjához fejlesztett rendszert átdolgozták, hogy alkalmas legyen a Wankel-motorral való együttműködésre, és mind a hat fokozatban rövidebbre hangolták áttételeit.
A gyakorlatban a fenti lépések a jobb gyorsulási és menetdinamikai értékek elérését szolgálták: a frissített Mazda RX-8 6,4 mp alatt gyorsul 100 km/h-ra, legnagyobb sebessége 234 km/h.

A hajtáslánc változtatásait a futómű és a karosszéria módosításai teszik teljessé.
Az RX-8 alapban is tökéletesen kiegyensúlyozott, orrmotoros, hátsókerék-hajtású sportautó, ezt javították még tovább karosszéria-erősítésekkel, változtatott kormány- és futómű beállítással, valamint optimalizált futómű-geometriával. Az integrált első, és az új hátsó légterelők, továbbá az oldalsó küszöbök fokozzák a leszorító erőt és javítják az autó stabilitását nagy sebességnél. Speciálisan sportosra hangolták a futóművet Bilstein lengéscsillapítókkal, valamint újdonságként az első futómű egyes elemei uretánhabbal töltöttek a jobb menetkomfort, kisebb vibráció és jobb kezelhetőség érdekében. A versenyautós megjelenést pedig speciális, sötétszürke, extra könnyű, 19 collos felnik és exkluzív Recaro® ülések teszik teljessé fekete bőrrel és piros varrással, maximális oldaltartást biztosítva.

A funkcionális teljesítmény persze a külsőn is visszaköszön: a modell fő karakterisztikáját megtartották, csak az összhatásban érezni a változást. Áttervezték az első és hátsó lökhárítókat, az orr megkapta a jellegzetes ötágú hűtőmaszkot, a hűtőnyílások jobb- és baloldalt dupla akkorák, mint az elődmodellen, és 6 fokkal hidegebbre hűtik a motorolajt maximális terhelés mellett. Újak az első és hátsó lámpatestek, valamint nagyobb lett (90mm átmérőjű) a kipufogó. A karosszéria aerodinamikáját is optimalizálták (Cw 0,30).

RX-8 frissített beltérRX-8 frissített beltér

A belső tér módosításai mind a még élvezetesebb vezethetőséget szolgálják, különösen a vezető szempontjából. A műszerfal középső paneljének íve sportosságot sugall, a fordulatszámmérő piros tartománya a vízhőfok emelkedésével együtt változik, az alkalmazott színek kevésbé fárasztják a szemet. A kormánykerék fogása kellemesebb, s új hátsó ülések nyújtanak még nagyobb kényelmet az utasok számára. Az enteriőr a felhasznált anyagoknak, ill. a pontosabb kidolgozásnak köszönhetően jobb minőségérzetet kelt. A frissített RX-8 felszereltségének része a Bluetooth® mobiltelefon kihangosító rendszer, fény- és esőszenzor, AUX-csatlakozó, ill. 300 wattos Bose® audiorendszer, Centerpoint® térhatású hangzással és AudioPilot® zajcsökkentő technológiával.

Forrás: Mazda Motor Hungary sajtóközlemény

0
Még nincs értékelés

Tartalom átvétel

Magyar Mazda Klub - Mazda közösségi webhely