Megérkezett a Mazda6 egy rakás technológiai újítással!

Aktuális
2013. február 4. hétfő, 23:42 | Szerző: SzaboZE
Az új Mazda6 megérkezett a magyarországi márkakereskedésekbe – szebb, sportosabb, hatékonyabb és biztonságosabb, mint valaha. A kereskedők új Mazda6 Sedan tesztautójukat egy ünnepélyes rendezvény keretében vették át múlt pénteken. A modell kétféle karosszéria- (Sedan és Sportkombi), és ötféle motorváltozatban érhető el. A belépő dízel 150 lóerős teljesítménye mellett csak 3,9l gázolajat fogyaszt 100km-en, tágasabb és 13 cm-rel hosszabb, de 100kg-mal kevesebbet nyom, mint elődje.

Mazda6 garmadaMazda6 garmadaA benzinmodell belépőára 6 499 900 Ft, a dízel 7 069 900 Ft-nál kezdődik. A Sedan és a Sportkombi karosszériaváltozat árában nincs különbség.

Keveset fogyaszt mégis megyKeveset fogyaszt mégis megy

Az új Mazda6 extravagáns külseje fejlett SKYACTIV technikát takar – viszont az alacsony fogyasztás oltárán nem áldozták fel az élményteli vezetést. A Mazda új zászlóshajója nagyfokú kényelmet biztosít és a vezetőt segítő rendszerek hadát vonultatja fel. Az új Mazda6 három felszereltségi szinten (Emotion, Challenge és Revolution) rendelhető.

És ez csak a kezdetÉs ez csak a kezdet

Legújabb innovációja az i-ELOOP, egy rendszer, amely a fékezéskor felszabaduló energiát táplálja vissza (akkumulátor helyett) egy kondenzátorba, így tehermentesítve a motort pl. a légkondicionáló kiszolgálásától.
http://www.youtube.com/watch?v=6RgWKloi5x4&list=UUuXnbkDFmj_bDd-b6FhsUgQ...

Egy rakás újításEgy rakás újítás

A Mazda6 motorházteteje alatt háromféle SKYACTIV benzin- és kétféle teljesítményű SKYACTIV dízelmotor dolgozik. Előbbiek 145, 165 vagy 192 lóerős teljesítményre képesek, míg utóbbiak 150, ill. 175 lóerős teljesítményt adnak le. Az összes erőforrás közvetlen befecskendezéses, sűrítési arányuk kiemelkedően hatékony és mindegyiket a Mazda intelligens start-stop rendszerével, az i-Stop-pal szerelték fel. A motorokhoz hatfokozatú kézi, ill. automataváltók társulnak.

Az újdonságokat jelentő biztonságtechnikai részleteket a Mazda összefoglalóan
i-Activsense-nek nevezte el. Ehhez nemcsak a radaros sebességtartó automatika (MRCC)
tartozik, hanem szenzorok sora is (intelligens féktámogatási rendszer (SBS, SBCS)), melyek csökkentik a ráfutásos balesetek esélyét. Ha az autó maga előtt akadályt érzékel, először hanggal figyelmeztet, s ha a vezető még mindig nem reagált, a Mazda6 automatikusan fékez. További biztonsági eszköz még a sávváltást segítő (RVM), ill. sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS), a kanyarkövető fény (AFS) és az automatikus távolsági fényszabályozás (HBC).

http://www.youtube.com/watch?v=Pf446E8HL3Y&list=UUuXnbkDFmj_bDd-b6FhsUgQ...)

Az új Mazda6-ban kiemelten fontos a kényelem: a nagyobb tengelytávval (2,83 méter) és a rövid karosszéria-túlnyúlásokkal az új modell sokkal nagyobb belső teret kínál – ez nagyobb hátsó lábteret és nagyvonalúan kialakított üléseket tesz lehetővé.
Így a Mazda6-ban a vezető a lényegre koncentrálhat – mégpedig az egyik legsportosabb Mazda vezetésére, melyet a japán márka eddig épített.

Forrás: MMH sajtóközleménye

0
Még nincs értékelés

Tartalom átvétel

Magyar Mazda Klub - Mazda közösségi webhely

Médiapartnerünk: carmania.hu