A TMC a környezet védelmének kérdéseit kiemelt fontossággal kezelte, ennek eredményeként 1997-ben piacra dobta a Priust, mely az első szériagyártású hibrid modell. Azóta megközelítőleg 2,3 millió hibridet szállított vásárlóinak több mint 70 országba és régióba.
A TMC felismerte a technikai újításaival kapcsolatos környezetkímélő hatások jelentőségét, ennek megfelelően bejelentette, hogy megfontolja más vállalatok érdeklődését hibrid rendszere iránt.
A Mazda hosszú távú célja, hogy „Fenntartható Zoom-Zoom” stratégiájának keretében a 2008-as szinthez képest 30%-kal csökkentse autóinak átlagos fogyasztását és károsanyag-kibocsátását 2015-ig. Azért, hogy a vezetési élmény mellett az elsőrendű környezetkímélő és biztonsági rendszerekhez minden Mazda-vásárló hozzáférjen, a Mazda ún. „építőelem stratégiát” követ. Még tovább fejleszti autóinak legfontosabb elemeit – a motort, a sebességváltót, ill. tovább csökkenti járműveinek súlyát – és mindezek mellett alkalmazza az elektronikus rendszereket (i-Stop, fékenergiát visszatápláló rendszer, hibrid rendszer).
Ezzel a partnerséggel mindkét vállalat minél több emberhez szeretné eljuttatni kiváló környezetkímélő technikáit és termékeit.
Forrás: Mazda sajtóközlemény