MAZDA 626 (GE)

Blogbejegyzés
2012. január 10. kedd, 08:53 | Szerző: mosomaci7
Sziasztok! Ezt a blogot azért hoztam létre,hogy mi 626 (GE) -s tulajok,tudjunk egymásnak segíteni,információkat ,alkatrész-,tuning tippeket adni.

Minden ami Mazda 626 (GE) -hez kapcsolódik.Jó tippeket,trükköket,infókat adni egymásnak, ez a blog célja. Milyen belső,külső változtatásokon esett át az autótok?Mennyit a fogyaszt a járgányotok?Hogyan lehet csökkenteni a fogyasztást?....

0
Még nincs értékelés

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
mosomaci7
2012-01-11 szerda, 11:12
 

Elérkeztem a belső alakítgatáshoz,most hogy már megy az autó :)
Első körben a váltógomb és -szoknya újrabőrözését , illetve a kalaptaró megerősítését és bebőrözését tervezem.Gondolom nektek is volt gondotok a kalaptartóval (vagy csak nekem?)
Sajnos nagyon vékonyra sikeredett a kalaptartó ezért törik mint a ropi.
Van valami 5letetek,hogy lehetne ezeket házilag megoldani?Ok ,a váltógomb és -szoknya bőrözést azt szakemberre bízom,de a kalaptartót meg tudom csinálni.Szóval ha van valami link,anyag amit tudnátok,azt megköszönöm.

cserepcsabi képe
cserepcsabi
2012-07-23 hétfő, 18:51
 

Hali!

A kalaptartóval nekem is akadt gondom, ahol feltámaszkodik, a jobb és a bal oldal szétporlott, ahogy a nap szétégette. Sok utánajárás után jutottam el ahhoz a döntéshez, hogy beszerzem a jelenlegi Mazda6 sport kalaptartóját. Örültem neki hogy sikerült előkeríteni egy törött gépet amit alkatrészként árultak. 5000 magyar valutáért sikerült szert tennem a kalaptartójára. Nekem a 94-es évjáratúhoz a forgáspontja kiválóan illeszkedett, csak a szélességével akadtak problémák, de azt pedig dekopírfűrésszel oldottam meg. Vettem szürke akusztikai szövetek, és a kárpitos barátom ingyen áthúzta nekem az egészet. Ez a kalaptartó már örök életű, mert ez már műanyagból készült! Nem mondaná meg róla az ember hogy nem gyári a kalaptartó.
Egy szombat délelőtt volt az egész művelet.

mosomaci7
2012-01-14 szombat, 10:49
 

Mostanság (hogy ismét gurul a szekér) észrevettem,hogy az üzemanyagárak kicsit,hogy szép magyarsággal mondjam, el vannak szállva.Ezért elkezdtem gondolkodni,hogy milyen hasznos megoldás létezik arra,hogy a komfortérzetem is megmaradjon és a pénztárcám se vékonyodjon.
Tudjátok a kecske és a káposzta esete :) Elkezdtem keresgélni a neten és láttam elég érdekes megoldásokat.Mi a véleményetek, a mágnesről, vagy a chiptuningról? Még a vaterán is láttam fogyasztáscsökkentő mágnest.Ez tényleg annyira hatékony,vagy csak átverés.Véleményem az,ha tényleg hatásos lenne,akkor nem 3-4 ezer forintos áron lehetne kapni.Meg ugye a molekulák mágnes által sorba rendeződése és a "zoxigén" könnyebb elkeveredése ezáltal,nem hiszem,hogy ne jutott volna eszébe a naaagy autógyáraknak és természetesen akkor ilyen kütyükkel lenne felszerelve az autók többsége.Versenyezve,hogy ki tud kisebb fogyasztást kicsikarni a szekeréből.
Építettetek már be ilyesmit?

cserepcsabi képe
cserepcsabi
2012-07-23 hétfő, 19:02
 

fogyasztási problémára a mágnes az egy vicc, ( egyébként képes a motortéri elektronika megzavarására).
Amikor még mi se buzeráltuk meg a kocsi agyát addig is elfogadható volt a fogyasztása. Osztottunk szoroztunk és fékpadon is mértünk, a végén az lett az eredmény, hogy Shell v-power95. 17 forinttal drágább, de viszont az autó minimum másfél literrel kevesebbet eszik belőle, megéri a többlet pénzt, mert a tankolási végösszeg kevesebb lesz. Érezhetően élénkebb lett az autó a második teli tank után. Fékpadon is bemérve 6,5 Le többlet a Shell V-power95. Ezt még megfejeltük izopropil alkohollal amit 500:1 arányban adunk a fent említett benzinhez. Az autó nagyon jól megy tőle, és 6liter alá is bemehetsz fogyasztásba. Tényleg csak ajánlani tudom.

mosomaci7
2012-01-15 vasárnap, 22:10
 

Most, hogy a fórumban kaptam használható,hasznos tanácsokat és hozzászólásokat,letisztultak a dolgok.
Én is így gondoltam,hogy a mágnes ,meg a testvérei csak lehúzás.mitől rendeződnének a molekulák egy mágnestől? :D Vicc! A chiptuning még csak csak használható valamire.Ahogy Andropapa is mondja a sofőr technikájával is sokat lehet spórolni.Én is ezt próbálom elsajátítani.Igaz nagy motorom van és benzines, így kevesebb gázzal is gurul a szekér.Nem kell annyira nyomni azt a pedált,főleg nem 8-10 literes fogyival. Lehet hogy azért egy chiptuningos megoldást kipróbálok.Igaz ez is zsebbe nyúlós megoldás lenne.(kb. 50-60e forint)
Jó megoldásnak tűnik még az elgázosítás is.Hamar visszahozza az árát,ahogy hallottam, egy-két tulajtól.(200e -től)
Milyen megoldás lenne a kettő együtt?Nem is rossz 5let.Na majd meglátjuk.

siposadam képe
siposadam
2012-06-03 vasárnap, 19:00
 

Sziasztok valaki segítsen nekem mazda 626-hoz szeretnék kalaptartót hol vegyek kösz!!!

cengli
2012-07-09 hétfő, 15:50
 

Sziasztok.

Nekem olyan problémám akadt,hogy motor cserét hajtottunk végre........a 97es motor ki,és a jobb állapotú/kevesebbet futottra de sok az elektromos eltérés.....már üzemel a kocsi,csak vannak hiányosságai[nincs kürt,sok logó csatlakozó] és nem találok villamossági könyvet hozzá,hogy átellenőrizzük a vezetékeket mi merre megy :s
ötlet/tipp?? esetleg valaki tud egy mazda 626-hoz értő szerelőt?az edigiekkel nem voltam megelégedve....BP környékén
előre is köszönöm az útmutatást

Rémusz 626 2.0i 93 képe
Rémusz 626 2.0i 93
2013-01-31 csütörtök, 20:19
 

Szia!

Nekem van kézikönyvem ha kell,abban van kábelezési rajz is.
Írj rám roverem75@freemail.hu

Üdv. Rémusz

simi99 képe
simi99
2012-07-16 hétfő, 10:33
 

Sziasztok!

Lenne egy rejtélyes problémám a 2.0 D kompexemmel.
Fogy a vizem,már egy éve.Volt ugy hogy tágulási tartályban lévő viz nagy része 100km alatt el tünt.Körbe néztem én is és mások is már a motort és sehol nem látni viz folyást.Amikor annyira el fogy a viz hogy a hűtőben is le csökken,és kevesebb a nyomás a rendszerben,akkor kevesebb mértékben fogy.A viz folyással párhuzamosan fellépet egy másik hiba is.Néha inditásnál csak 3 henger indul be,3-4 másodperc után el indul a 4.is.Főleg akkor jellemző mikor feltöltöm a megfelelő vizszintre.Viszont amikor le csökken a vizrendszerben a nyomás,az okbol amint az előbbiekben leirtam,akkor ez sokkal ritkább.A fogyasztásom jó,vizem nem melegszik(teljesitmény nővelésre sem),erő van a motorban.Olajban nincs viz.Semmilyen változást nem vettem észre.
Arra gyanakodtam hogy hengerfejes.Megnézték elszineződő folyadékkal hogy viztérbe jut e égéstermék,negativ lett.Azt is megnéztük hogy a hűtőből jön valami kis buborék ha vizbe teszem a tágulási cső végét,az is negativ.Ezek ugye hengerfej problémára utalhatnak,de semmit se mutattak.
Szoval tanácstalan vagyok.Feleslegesen nem akarom szétszedni a motort,anyagilag is elég sok.
Ha valaki találkozott már ilyen problémával vagy tudd segiteni milyen gondja lehet a motornak,az kérem irjon ide vagy a simi99@freemail.hu cimre.
Még annyit hogy az jutott eszembe két hiba az különálló.Esetleg a vizpumpánál folyna,mert a burkolatt alá nem látni be.de talán ekkora vizfogyást már ki jutna a burkolatt alol.Azt még megnézhetem.De ha ott sem folyik akkor megint fel van adva a lecke!
Mert a másik hiba,hogy 3 henger indul be néha.Akkor megint nem tudom mi okozza!
Új porlasztó csucsokat raktak bele és ugyan azt csinálja.
Na és itt akadtam már el,mert nem tudom mit tudnék tenni hogy megtaláljam a hibát.
Csak hengerfej repedés lehet?Muszáj megbontanom a motort?
Kérem segitsen aki tudd!
Előre is köszönöm!

mosomaci7
2012-10-11 csütörtök, 10:07
 

Sziasztok!
Eltelt a nyár! :(
Amióta kész a kocsi futottam vele 12000 km-t, március óta.Szóval használtam.
Nem tudom kinek volt már ilyen problémája,de megosztom Veletek,hátha valakinél jelentkezik és ebből már tudni fogja mit tegyen.
Szóval
Egyik nap az alapjárat elkezdett finoman ingadozni,amit nem tudtam mire vélni.Víz,olaj volt benne és mégis csinálta.Két-három hét múlva egyre erősebben csinálta az ingadozást az alapjárat és már útközben is rángatott. Ekkor már gyanakodtam,hogy a hűtőrendszerrel lesz valami.Mentem még azért vele,de egyszer útközben majdnem felforrt a víz.Mint kiderül az a víz ami valahogy elillant a hűtőrendszerből.Na ekkor már jobban figyeltem és kiderül,hogy a felső hűtővízcső szétrepedt és innen tűnt el a víz.A motor ezért rángatott,a hőfokszabályzó nem tudott mit kezdeni az információval :) Feltöltöttem csurig a rendszert és akkor semmi baja nem volt!Elvittem doktorbácsihoz és most ott tartok,hogy felső hűtővízcsövet keresgélek.
Remélem hasznos volt,lesz a történet.

mosomaci7
2013-12-19 csütörtök, 11:13
 

Sziasztok!
Jó régen jártam itt!
Most készülök vizsgáztatni a járgányt,gondoltam írok ismét. 1 év alatt nem sok gondom volt a tütüvel,sőt. Most viszon vizsga elött kijöttek a gondok.Bal első féltengelynél kis hiba (gumiharang csere,pucolás...), gömbcsukló, hátsó fékbetét csere,kézifék javítás jobb oldalt,hátsó féktárcsa szabályozása, illetve még az ablakmosó tartály javítása,vagy csere. Ez még kérdéses.Persze a vizsga elött ami január,a két hátsó ívet (japán autó betegség,rohad) cserélni kell.
Van valakinek 5lete hogy lehet kiszedni az ablakmosó tartályt?

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Tartalom átvétel

Magyar Mazda Klub - Mazda közösségi webhely

Médiapartnerünk: carmania.hu