Amennyire én tudom, ez a gyújtás dolog stimmel, hiszen a benya oktánszáma azt jelenti, mennyire nyomható össze a benzin gyújtás előtt. A 95-ös és a 98-as között meglehetősen minimális a különbség,...... mint a Shell és a Tesco olaj közötti különbség. Mindkettő ugyanazoknak az EU normáknak kell megfeleljen, csak az egyiken megfizeted a milliárnydnyi embert és reklámot a másikon nem. Nem hiszem, hogy komoly minőség különbségek lennének az azonos normák alapján bevizsgált olajoknál.
Lényegében egyett értek veled annyi külömbséggel hogy a tesco gazdaságos olajjal müködö mazdi motorját megnézném egy év használat után nekem az elözzö kocsimban "ford" az volt egy év alatt haza is vágta a motort (
Na ne keverjük a Tesco és a Shell olajakat sráccok.
Csak annyi a különbség, hogy a Tesco olaj valamennyi százaléka centrifugált vegykezelt újrahasznosított olaj.
És minden olaj ugyan annak a normának meg kell feleljen, tehát ezen az alapon az összes felvásárolható olaj=Tesco olaj.
Na ne. Ezt ti sem gondolhatjátok komolyan
_________________ üdv: Höri
2008 június 02, 14:27
lalaman
Kezd ideszokni
Csatlakozott: 2007 december 29, 14:56 Hozzászólások: 100 Tartózkodási hely: vác
Amennyire én tudom, ez a gyújtás dolog stimmel, hiszen a benya oktánszáma azt jelenti, mennyire nyomható össze a benzin gyújtás előtt. A 95-ös és a 98-as között meglehetősen minimális a különbség,...... mint a Shell és a Tesco olaj közötti különbség. Mindkettő ugyanazoknak az EU normáknak kell megfeleljen, csak az egyiken megfizeted a milliárnydnyi embert és reklámot a másikon nem. Nem hiszem, hogy komoly minőség különbségek lennének az azonos normák alapján bevizsgált olajoknál.
Lényegében egyett értek veled annyi külömbséggel hogy a tesco gazdaságos olajjal müködö mazdi motorját megnézném egy év használat után nekem az elözzö kocsimban "ford" az volt egy év alatt haza is vágta a motort (
_________________ üdv:lalaman
-----------------------------------------------------------
Az életed csak egyszer élheted
ZOOM ZOOM
2008 június 02, 13:33
lajcsi2
Messziről jött ember
Csatlakozott: 2008 május 28, 22:07 Hozzászólások: 6 Tartózkodási hely: Veszprém
De most ez a spuri nevezetü adalékot ,ígazábol is így hívják?Mert erröl senki nem beszél,csak a benzinröl!
Szia!
Valóban ez a neve,én használom,de sok külömbséget nem vettem észre,talán annyit,hogy kicsit jobban húz,meg csendesebb a motor a vasban!(mazda 3 1.4 benya)
Az adalékról ha többet meg szeretnél tudni,menj rá a :www.spuri-adalek.hu webcímre
2008 június 02, 7:30
ogyp
ProgramMazder
Csatlakozott: 2006 június 30, 6:11 Hozzászólások: 388 Tartózkodási hely: Budapest - Szabadkígyós
... Most, mikor amerikában nyaraltam és ott volt szerencsém 87-es benzinhez is, ott sem volt szerintem érzékelhető különbség. Sem a Ford Focusban, sem a Dodge Cobalt-ban, sem a Honda Civic-ben. Való igaz, hogy mindet csak autómata váltóval próbáltuk, de mind hozta az elvárható teljesítményt. ...
Dallasi haver azt mondta, hogy kint máshogy márik az oktánszámot, mint itthon. Még az is lehet, hogy a kinti 87-es hasonló az itthoni 95-öshöz...
ogyp
2007 október 20, 7:39
Roli papa
Haladó mazdafórumos
Csatlakozott: 2007 szeptember 26, 20:45 Hozzászólások: 85 Tartózkodási hely: Eger
De most ez a spuri nevezetü adalékot ,ígazábol is így hívják?Mert erröl senki nem beszél,csak a benzinröl!
_________________ Mazda4ever!;)Tálca sör 4ever:)
2007 október 19, 22:27
Zolo
Erős mazdafüggő
Csatlakozott: 2006 július 24, 9:01 Hozzászólások: 375 Tartózkodási hely: Budapest
Azt se felejtsétek el, hogy a különböző oktánszámú és minőségű benzinek, ha kis mértékben is, de másképp robbannak el. A gyengébbek lassabban, a jobbak gyorsabban. Namost van ugyebár egy előgyújtás nevű dolog, amit azért találtak ki, hogy a robbanás pont akkor fejtse ki a hatását a dugattyúra, amikor kell.
Az újab autókban ezért van kopogás-érzékelő, aminek jelei alapján kismértékben változtatni tudja a motorvezérlés az előgyújtási szöget. Persze ha stroboszkóppal akarod belőni, akkor feltétlenül a gyárilag előírt oktánszámú benzinnel kell mérni, mert különben úgy látod, hogy el van mászva a gyújtás, pedig cska az ECU állított után a jobb benzinhez.
Jó, most nem is a csúcstechnikára gondoltam, hanem pl arra, hogy egy 88' előtti benzines GC-nek pl 92-es benzin van megadva gyárilag és emlékszem rá, hogy a 95-össel érezhetően jobban ment, amikor nálunk is elterjedt a 95-ös, viszont a 98-assal már nem éreztünk különbséget egészen addig, amíg nem állítottunk picit a gyújtáson. Sokat nem kellett, gyárilag 6 +-1 fok volt megadva, beállítottuk 5-re és határozottan jobb lett. Egyébként nem tudom, hogy mennyire lehet érzékeny a kopogás érzékelő, de 1 fok eltérést nem hiszem, hogy észrevesz, mert annyinak még nincsenek érzékelhető jelei. De lehet nyugodtan cáfolni, örülnék neki, ha valaki tudna erről bővebbet!
Amennyire én tudom, ez a gyújtás dolog stimmel, hiszen a benya oktánszáma azt jelenti, mennyire nyomható össze a benzin gyújtás előtt. A 95-ös és a 98-as között meglehetősen minimális a különbség. Most, mikor amerikában nyaraltam és ott volt szerencsém 87-es benzinhez is, ott sem volt szerintem érzékelhető különbség. Sem a Ford Focusban, sem a Dodge Cobalt-ban, sem a Honda Civic-ben. Való igaz, hogy mindet csak autómata váltóval próbáltuk, de mind hozta az elvárható teljesítményt. Tény, hogy egy magasabb kompresszió arányú benzinnel tisztább égés produkálható, de igaz az is, hogy változtatni kell a gyújtáson, ha erre vágyik az ember. Szerintem az autók nagyrésze a kezelési könyvben leírt benyára van beállítva, ami az én autómnál a 95-ös. Elképzelhető, hogy minimálisan jobb emissziós értékeket tud a 98-asal, de szerintem nem fog annyival kevesebbet fogyasztani és nem nő a motor élettartalma annyival, hogy hosszú távon megérje. Hiszen - mint azt Ze is megírta - a motor élettartalma vajmi kevéssé áll a benzinen, annál több dől el a használaton és a karban tartáson. Úgy gondolom, ez a sok motorfelújító csoda csak humbug.
Az etanolra annyit, hogy egy motornak sok átalakításra van szüksége az etanolos használathoz. A munkahelyemen most volt Saab Bio Power oktatás, ahol elmonták, hogy magasab üzemi főfokkal, rengeteg gumicső cserájável - mivel az alkohol oldja a gumit - és sokféle antikorrozív anyaggal kellett a motort felspécizni - mivel az alkohol korrozív is. Tény, hogy alacsonyabb költséggel előűllítható, gyakorlatilag mindenből és jobb égést produkál. Sajnos, csak azoknál az autóknál alternatíva, amelyek ilyen anyagokból készültek, tehát "elviselik" az alkoholos üzemmódot. Ez az oktánszám dolog szerintem valahol olyan, mint a Shell és a Tesco olaj közötti különbség. Mindkettő ugyanazoknak az EU normáknak kell megfeleljen, csak az egyiken megfizeted a milliárnydnyi embert és reklámot a másikon nem. Nem hiszem, hogy komoly minőség különbségek lennének az azonos normák alapján bevizsgált olajoknál.
_________________ Mazdátlanul gazdálkodom, mégis Nektek szervezek.
2007 október 19, 18:25
Mastahgecc
Erős mazdafüggő
Csatlakozott: 2006 július 03, 17:57 Hozzászólások: 497 Tartózkodási hely: Csopak-Balatonfüred
Azt se felejtsétek el, hogy a különböző oktánszámú és minőségű benzinek, ha kis mértékben is, de másképp robbannak el. A gyengébbek lassabban, a jobbak gyorsabban. Namost van ugyebár egy előgyújtás nevű dolog, amit azért találtak ki, hogy a robbanás pont akkor fejtse ki a hatását a dugattyúra, amikor kell.
Az újab autókban ezért van kopogás-érzékelő, aminek jelei alapján kismértékben változtatni tudja a motorvezérlés az előgyújtási szöget. Persze ha stroboszkóppal akarod belőni, akkor feltétlenül a gyárilag előírt oktánszámú benzinnel kell mérni, mert különben úgy látod, hogy el van mászva a gyújtás, pedig cska az ECU állított után a jobb benzinhez.
Jó, most nem is a csúcstechnikára gondoltam, hanem pl arra, hogy egy 88' előtti benzines GC-nek pl 92-es benzin van megadva gyárilag és emlékszem rá, hogy a 95-össel érezhetően jobban ment, amikor nálunk is elterjedt a 95-ös, viszont a 98-assal már nem éreztünk különbséget egészen addig, amíg nem állítottunk picit a gyújtáson. Sokat nem kellett, gyárilag 6 +-1 fok volt megadva, beállítottuk 5-re és határozottan jobb lett. Egyébként nem tudom, hogy mennyire lehet érzékeny a kopogás érzékelő, de 1 fok eltérést nem hiszem, hogy észrevesz, mert annyinak még nincsenek érzékelhető jelei.
De lehet nyugodtan cáfolni, örülnék neki, ha valaki tudna erről bővebbet!
_________________ Heaven's on the back seat of my Mazdah!
2007 október 19, 15:58
Atish
Haladó mazdafórumos
Csatlakozott: 2007 szeptember 24, 19:11 Hozzászólások: 85 Tartózkodási hely: Budapest
Azt se felejtsétek el, hogy a különböző oktánszámú és minőségű benzinek, ha kis mértékben is, de másképp robbannak el. A gyengébbek lassabban, a jobbak gyorsabban. Namost van ugyebár egy előgyújtás nevű dolog, amit azért találtak ki, hogy a robbanás pont akkor fejtse ki a hatását a dugattyúra, amikor kell.
Az újab autókban ezért van kopogás-érzékelő, aminek jelei alapján kismértékben változtatni tudja a motorvezérlés az előgyújtási szöget. Persze ha stroboszkóppal akarod belőni, akkor feltétlenül a gyárilag előírt oktánszámú benzinnel kell mérni, mert különben úgy látod, hogy el van mászva a gyújtás, pedig cska az ECU állított után a jobb benzinhez.
_________________ -Fogalom az, amit nem lehet megfogni(pl izzó vasdarab)
2007 október 19, 12:58
Mastahgecc
Erős mazdafüggő
Csatlakozott: 2006 július 03, 17:57 Hozzászólások: 497 Tartózkodási hely: Csopak-Balatonfüred
benya
Előre szólok, hogy nem vagyok szakember, csak a józan paraszti ész szól belőlem, vagy valami hasonló
Azt se felejtsétek el, hogy a különböző oktánszámú és minőségű benzinek, ha kis mértékben is, de másképp robbannak el. A gyengébbek lassabban, a jobbak gyorsabban. Namost van ugyebár egy előgyújtás nevű dolog, amit azért találtak ki, hogy a robbanás pont akkor fejtse ki a hatását a dugattyúra, amikor kell.
Aki esetleg nem ért annyira hozzá, annak mondom:
a benzinnek is van egy bizonyos robbanási ideje (adott térfogatra és mennyiségre) az első molekula elégésétől az utolsó elégéséig, tehát amíg ténylegesen munkára lehet fogni. A dugattyú meg ugyebár eközben mozog (nem is olyan lassan), ami szintén időhöz van kötve. Ha nem a megfelelő pillanatban gyújtjuk be a benzint, akkor vagy visszafelé akarja mozdítani a dugót (korai gyújtás), vagy már nem tud akkorát lökni rajta (utógyújtás).
És itt jön, amit akartam mondani eredetileg, hogy más tulajdonságú benzinekhez elvileg más gyújtási időpontot illene beállítani. Ezért is van az !többek között!, hogy a különböző benzinekkel más-más tapasztalataitok vannak, hiszen ugyanazzal az előgyújtással próbálgatjátok őket. És ha netán eltaláljátok azt a benzint amihez a gyújtás pont passzol, akkor nyilván jobban megy az autó.
Ezért lehet olyan tapasztalat is, hogy nem érez valaki különbséget példul a W-powerrel, mert ahoz kisebb előgyújtás kellene, hiszen gyorsabban elrobban, mint a 95-ös és pont annyit gátolja a dugattyút, mint amennyit esetleg pluszban lökne rajta.
Elvben szerintem ez így működne, de sajnos házilag csak kísérletezéssel, "fülre" lehetne beállítani a megfelelő időpontot, amit meg nem érdemes megtenni, mert ahány kút, szinte annyi féle 95-öst, vagy egyebet lehet tankolni, hiába keverik egy helyen, valahogy mégis mindehol más.
Az adalékokkal kapcsolatban is csak annyit tudok mondani, hogy néha nem árt egy-egy tisztító adalékot betölteni, de ha valaki jobb teljesítményt szeretne, akkor szerintem kezdje előbb a gyújtás pontosabb beállításával.
_________________ Heaven's on the back seat of my Mazdah!
2007 október 19, 12:38
Egon
Látott már fórumot
Csatlakozott: 2006 július 09, 13:28 Hozzászólások: 22 Tartózkodási hely: Fót
üzema.
Hi!!
Az 1.6-os MAZDIMBA szinte mindig a Shell V-Powert nyomattam, és érezhetően jobban ment, mint amikor csak a sima 95-öst tankoltam. A turbinásba is azt rakom, vagy 98-ast. Bár az utóbbival jobban hasít, de azt már nem sok helyen lehet kapni (TESCO)!
2007 szeptember 27, 17:37
Inebra
Erős mazdafüggő
Csatlakozott: 2006 december 11, 19:33 Hozzászólások: 325 Tartózkodási hely: Pécs
És arra mit mond, hogy kevesebbet fogyaszt belőle az autó?
Szia SzaboZE !
Kapcsolódnék én is a témához. Valóban kevesebbet eszik ez tény továbbá: jobban indúl (főleg télen venni észre) talán kicsit jobban is megy, de kevésbé melegszik a motor és az emelkedőt is inkább kedveli. Ami valljuk be nem mind egy kissebb lóerővel megálldott autónál. Nem tudom mit mondanak róla az igazán hozzáértők, nekem jó tapasztalatom van Jó sok évig 98-assal mentem, így tudom. Nem 91 vagy 95-tel. Üdv:
_________________ Inebra
2007 augusztus 30, 15:55
xejbo
Official Sponsor
Csatlakozott: 2007 január 30, 21:18 Hozzászólások: 1817 Tartózkodási hely: Érd
A prémium: evo, v-power, stb benzinekre! Ö azt mondta hogy bizonyos autoknál és bizonyos teljesitmény felett érhet vmit, de amit Peta is irt, hogy atlag autoknál nem sokat ér!
És arra mit mond, hogy kevesebbet fogyaszt belőle az autó?
Én úgy tudom, hogy kevesebbet eszik belőle az autó, de a FT/KM ráta az olcsóbbiknak jobb.. Kevesebbet eszik a drágábból, és az olcsóbbikból sokat ez a tényállás.
Arrol nem volt szo! De ha találkozom vele akkor megkérdezem! Véleményem szerint ehet kevesebbet a prémiumbol, majd kiprobálom én is! Egy esélyt adok neki!
_________________ Xejbo
2007 augusztus 30, 13:17
SzaboZE
Adminisztrátor
Csatlakozott: 2004 augusztus 24, 14:36 Hozzászólások: 1029 Tartózkodási hely: Budapest
A prémium: evo, v-power, stb benzinekre! Ö azt mondta hogy bizonyos autoknál és bizonyos teljesitmény felett érhet vmit, de amit Peta is irt, hogy atlag autoknál nem sokat ér!
És arra mit mond, hogy kevesebbet fogyaszt belőle az autó?
_________________ SzaboZE
2007 augusztus 30, 12:35
gibbons
Egyéni mazdaklub támogató
Csatlakozott: 2007 augusztus 20, 20:01 Hozzászólások: 84 Tartózkodási hely: Kecskemét
Lehet hogy már irtam, ott dolgozom ahol elöállitják a benzint! A multkor beszéltem azzal az emberrel aki keveri a benzint és a gázolajat, ezt kapja egész magyarország! Mesélt egy történetet: Vidéken járt és bement tankolni egy benzinkutra! A kutas gyorsan odament hozzá és ajánlotta neki az egyik "prémiumbenzint", hogy az milyen jo és az egekig magasztalta! Ö nem kért belöle de kiváncsi volt hogy miért is lenne jobb az a benzin mint a sima 95-ös! Végighallgatta az ember monologját majd elmondta neki hogy: "Én keverem a benzint, én állitom elö és pontosan tudom hogy mi van benne ugyhogy ne akard nekem megmagyarázni hogy mi van benne és hogyan müködik az egész"! A kutas csak habogott és látta hogy nem megy semmire ugyhogy elsunnyogott! Ha vki aki nagyon ért ehhez és az sem ajánlja és az sem tankol ilyet akkor én miért tegyem? Én hiszek neki, nem most kezdte a szakmát!
múltkor kíváncsiságból megkérdeztem egy benzinkutas srácot, hogy kap-e plusz jutalékot, ha prémium benzint tankolok (Shell kúton), és azt mondta igen, a műszak végén megnézik mennyi prémium üa. ment el, és a műszakban lévő kutasok ezek után kapnak vmi prémiumot.
2007 augusztus 29, 18:43
xejbo
Official Sponsor
Csatlakozott: 2007 január 30, 21:18 Hozzászólások: 1817 Tartózkodási hely: Érd
Lehet hogy már irtam, ott dolgozom ahol elöállitják a benzint! A multkor beszéltem azzal az emberrel aki keveri a benzint és a gázolajat, ezt kapja egész magyarország! Mesélt egy történetet: Vidéken járt és bement tankolni egy benzinkutra! A kutas gyorsan odament hozzá és ajánlotta neki az egyik "prémiumbenzint", hogy az milyen jo és az egekig magasztalta! Ö nem kért belöle de kiváncsi volt hogy miért is lenne jobb az a benzin mint a sima 95-ös! Végighallgatta az ember monologját majd elmondta neki hogy: "Én keverem a benzint, én állitom elö és pontosan tudom hogy mi van benne ugyhogy ne akard nekem megmagyarázni hogy mi van benne és hogyan müködik az egész"! A kutas csak habogott és látta hogy nem megy semmire ugyhogy elsunnyogott! Ha vki aki nagyon ért ehhez és az sem ajánlja és az sem tankol ilyet akkor én miért tegyem? Én hiszek neki, nem most kezdte a szakmát!
Ezt mire mondod? Az etanolra, vagy az adalékos benzinre?
A prémium: evo, v-power, stb benzinekre! Ö azt mondta hogy bizonyos autoknál és bizonyos teljesitmény felett érhet vmit, de amit Peta is irt, hogy atlag autoknál nem sokat ér!
_________________ Xejbo
2007 augusztus 29, 18:10
xejbo
Official Sponsor
Csatlakozott: 2007 január 30, 21:18 Hozzászólások: 1817 Tartózkodási hely: Érd
Lehet hogy már irtam, ott dolgozom ahol elöállitják a benzint! A multkor beszéltem azzal az emberrel aki keveri a benzint és a gázolajat, ezt kapja egész magyarország! Mesélt egy történetet: Vidéken járt és bement tankolni egy benzinkutra! A kutas gyorsan odament hozzá és ajánlotta neki az egyik "prémiumbenzint", hogy az milyen jo és az egekig magasztalta! Ö nem kért belöle de kiváncsi volt hogy miért is lenne jobb az a benzin mint a sima 95-ös! Végighallgatta az ember monologját majd elmondta neki hogy: "Én keverem a benzint, én állitom elö és pontosan tudom hogy mi van benne ugyhogy ne akard nekem megmagyarázni hogy mi van benne és hogyan müködik az egész"! A kutas csak habogott és látta hogy nem megy semmire ugyhogy elsunnyogott! Ha vki aki nagyon ért ehhez és az sem ajánlja és az sem tankol ilyet akkor én miért tegyem? Én hiszek neki, nem most kezdte a szakmát!
_________________ Xejbo
2007 augusztus 29, 17:46
SzaboZE
Adminisztrátor
Csatlakozott: 2004 augusztus 24, 14:36 Hozzászólások: 1029 Tartózkodási hely: Budapest
A 98-ast nagy szívfájdalmamra nemrég szedték le a terméklistáról, így marad a 95 vagy a tyűbenzin. Eddig 98-assal jártam. Jó kis marketing, vedd meg a drágát, ha jobbat akarsz mint a 95... Shellből a simát próbáltam, a racingnek fel sem merült az gondolata, hogy közel kerüljön az autóhoz
_________________ SzaboZE
2007 augusztus 29, 13:48
gibbons
Egyéni mazdaklub támogató
Csatlakozott: 2007 augusztus 20, 20:01 Hozzászólások: 84 Tartózkodási hely: Kecskemét
Félig meddig igaz. Azonban a 95-ös sok helyen nem éri el a 95-öt, ezért érdemes a jobbat tankolni. Ezenkívül ezekhez a marketingbenzinekhez elvileg adnak adalékanyagokat is, amelyek nem feltétlenül a nagyobb teljesítményt szolgálják. Nekem gyakorlati tapasztalat, hogy behozza az árát a drágább, mert annyival kevesebbet is eszik az autó belőle, amennyivel többe kerül. Egyedül a shell V-powerrel nem jöttünk ki jól. De próbáld csak ki, mérd le az autód emissziós értékeit 95-tel, aztán valami evosuparmaxpowerrel. Van különbség.
értelek. a shell v-powerből van két féle is, a sima és a racing, melyikkel nem volt jó a tapasztalatod?
2007 augusztus 29, 11:29
SzaboZE
Adminisztrátor
Csatlakozott: 2004 augusztus 24, 14:36 Hozzászólások: 1029 Tartózkodási hely: Budapest
Félig meddig igaz. Azonban a 95-ös sok helyen nem éri el a 95-öt, ezért érdemes a jobbat tankolni. Ezenkívül ezekhez a marketingbenzinekhez elvileg adnak adalékanyagokat is, amelyek nem feltétlenül a nagyobb teljesítményt szolgálják. Nekem gyakorlati tapasztalat, hogy behozza az árát a drágább, mert annyival kevesebbet is eszik az autó belőle, amennyivel többe kerül. Egyedül a shell V-powerrel nem jöttünk ki jól. De próbáld csak ki, mérd le az autód emissziós értékeit 95-tel, aztán valami evosuparmaxpowerrel. Van különbség.
_________________ SzaboZE
2007 augusztus 29, 9:56
gibbons
Egyéni mazdaklub támogató
Csatlakozott: 2007 augusztus 20, 20:01 Hozzászólások: 84 Tartózkodási hely: Kecskemét
oktán szám
ha ez igaz, akkor a magasabb oktánszámnak sok értelme nincs, vagy tévedek?
Csatlakozott: 2007 január 30, 21:18 Hozzászólások: 1817 Tartózkodási hely: Érd
PfauPeter írta:
Én egy olyan módszert tudok amivel garantáltan keveset eszik az autó, és ti is jól jártok Úgy hívják a módszert, hogy autó tolás Tolni az autót nagyon jó dolog. Védi a környezetet, károsanyagkibocsáltása szinte alig van. Benzint nem fogyasz, csak a zsír ég mindenhonnan Egészségesebb leszel TE is Ég a zsír, gyűlik az izom, és nőnek a virágok
Hogy folytassam a gondolatmenetedet:
...kiröhögnek a csajok, gunyolodnak az europai autosok, viszont a jo mazdás haverok lehet hogy segitenek tolni!
_________________ Xejbo
2007 augusztus 28, 21:17
SzaboZE
Adminisztrátor
Csatlakozott: 2004 augusztus 24, 14:36 Hozzászólások: 1029 Tartózkodási hely: Budapest
Elég szegényes a referenciájuk, ilyen csodaszerek sajnos vannak szép számmal. Az igazi bizonyíték nem az, hogy egy használtautó milyen jó állapotban van (mert ez bizony sok dolog függvénye). Nagyságrendi bizonyíték két egyforma autó tesztje lenne, egyik a szerrel, másik anélkül. Mindkettő vadonatújan lépne a tesztbe és megvizsgálhatnák úgy 3-4 év és 200.000km után a két motor állapotát. Nem ártana az sem, ha ugyanaz az ember tenné beléjük a km-eket is. Annyi mindentől függ egy autó maradványállapota, hogy abból referencia nélkül senki nem állapítja meg egy szer hatását. Aki ilyenhez a nevét adja, az torzítja a valóságot.
Pontos idő: 2023 február 03, 8:57 | Időzóna: UTC + 1 óra
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.