Én a kérdést kevésbé a politika irányából közelíteném meg, hiszen politikáról kár vitatkozni, olyan, mint a zene vagy az ízlés. De vannak olyan tények, amivel nehéz vitatkozni. Ilyen például az, hogy Magyarország abszolút a közúti közlekedésre épül, mivel hajózásunk nagyjából egyetlen folyóra szorítkozik, a vasút romokban (ennek történelmi okai is vannak, például az I. világháború utáni fontos - nem Budapest sugárirányú - szárnyak elcsatolása, dupla sínpár közül egyik felszedetése, meg persze az elmúlt 60 év szakmaiatlan vezetése), belföldi (sőt most már külföldi) légi közlekedésünk nincs, a helyi tömegközlekedés pedig szinte mindenhol vegetál, vergődik. Ez utóbbi nem nevezhető sem olcsónak, sem korszerűnek, legjobb példa erre a BKV, ami amolyan szitokszóvá, negatív jelzővé nőtte ki magát az elmúlt években.
Tehát ilyen körülmények között kell értelmezni a személygépkocsi forgalmat. A fentiek fényében jól látszik, hogy az autó nem luxus, hanem szükséges közlekedési eszköz, amely hozzájárul a gazdaság működéséhez. Azért is, mert eljutsz A-ból B-be, dolgozol, megy a biznisz, amiből adóforintok kerülnek az államhoz, és azért is, mert a rohadt drága üzemanyag jelentős részét állambácsi adóforintjai teszik ki. Addig, amíg nincs alternatívája a közúti közlekedésnek, hazugság azt állítani, hogy az autó luxus, tehát az autóst nyugodtan meg lehet adóztatni (átlagon felül), hiszen úgyis van a zsebében. Ha csak egy autó átírási és üzembentartási költségeit nézzük, tucatnyi olyan lehúzást meg tudunk számolni, amiért cserébe igazából nem kapunk semmit, és elkerülni nem lehet a fizetést, hiszen ott a rendszám a kocsin, az meg bent van az adatbázisban, szóval a csekk jönni fog. És sajnos egyre több. Az viszont igazságtalanság, hogy mindezt úgy teszi az állam, hogy nem kínál alternatívát. Nem ad egy pöpec tömegközlekedést a hátsónk alá, ami mellett tényleg azt lehetne mondani, hogy az autóval melóba járás luxus. Van ismerősöm, aki rendszeresen jár ki Németországba dolgozni. Itthon a WC-re is autóval megy, ott kint lerakja a város határában a kocsit (mert ugye van biztonságos, ilyen célra kialakított parkoló), és a tiszta, csendes és nem mellékesen baromi gyors vonattal, villamossal közlekedik a városban. Pedig ott nincs dugódíj (ez az új baromság is megérne egy misét), egyszerűen gyorsabban és olcsóbban tudod a dolgaidat tömegközlekedéssel intézni. Nálunk mi van? Vicc. Pécs-Budapest InterCity járat menetideje 3 óra, egy felnőttnek oda-vissza közel 9000 Ft-ba kerül, és akkor Budapesten még költeni kell a BKV-ra is. Két felnőtt vonattal durván 20000 Ft-ból ússza meg ezt a távot. Gondolom nem kell ecsetelnem, hogy saját autóval ez a 200 km-es táv mennyivel gyorsabban, (2 fővel számolva) olcsóbban és kényelmesebben tehető meg. És az IC még a legkorszerűbb eszköz a MÁV kínálatában. A pécsi tömegközlekedés országos szinten jónak nevezhető, mind a járatok sűrűségét, mind a lefedettséget tekintve. Ennek ellenére megéri robogózni, mert a 6 rugós havi bérletből egy 50 köbcentis kis Yamaha vagy hasonló robesz (ami simán tartja a városi 50-es tempót) 2 hónapig tankolható, és sokkal gyorsabban el lehet vele jutni a város bármelyik pontjára, mint busszal.
A példákat hosszan lehetne sorolni, nem teszem. Egyszerűen igazságtalannak tartom, hogy az autósokat állandóan fejős tehénnek nézik, miközben szerintem a közúti közlekedés nélkül halott a gazdaság, tehát ha megszorongatja az állam, saját versenyképességét rontja. Függetlenül attól, hogy ki van éppen kormányon, mert az elmúlt 20 évben mindegyik garnitúra rúgott belénk párat.
De még mennyit fognak rugdosni ha hagyjátok.... Jó, most lehetne pofázni, hogy én könnyen ugatok Németországból....
2012 május 06, 13:26
andorpapa
Kezd ideszokni
Csatlakozott: 2007 október 18, 13:12 Hozzászólások: 153 Tartózkodási hely: Pécs
Re: Mazda 626, Mazda6
Én a kérdést kevésbé a politika irányából közelíteném meg, hiszen politikáról kár vitatkozni, olyan, mint a zene vagy az ízlés. De vannak olyan tények, amivel nehéz vitatkozni. Ilyen például az, hogy Magyarország abszolút a közúti közlekedésre épül, mivel hajózásunk nagyjából egyetlen folyóra szorítkozik, a vasút romokban (ennek történelmi okai is vannak, például az I. világháború utáni fontos - nem Budapest sugárirányú - szárnyak elcsatolása, dupla sínpár közül egyik felszedetése, meg persze az elmúlt 60 év szakmaiatlan vezetése), belföldi (sőt most már külföldi) légi közlekedésünk nincs, a helyi tömegközlekedés pedig szinte mindenhol vegetál, vergődik. Ez utóbbi nem nevezhető sem olcsónak, sem korszerűnek, legjobb példa erre a BKV, ami amolyan szitokszóvá, negatív jelzővé nőtte ki magát az elmúlt években.
Tehát ilyen körülmények között kell értelmezni a személygépkocsi forgalmat. A fentiek fényében jól látszik, hogy az autó nem luxus, hanem szükséges közlekedési eszköz, amely hozzájárul a gazdaság működéséhez. Azért is, mert eljutsz A-ból B-be, dolgozol, megy a biznisz, amiből adóforintok kerülnek az államhoz, és azért is, mert a rohadt drága üzemanyag jelentős részét állambácsi adóforintjai teszik ki. Addig, amíg nincs alternatívája a közúti közlekedésnek, hazugság azt állítani, hogy az autó luxus, tehát az autóst nyugodtan meg lehet adóztatni (átlagon felül), hiszen úgyis van a zsebében. Ha csak egy autó átírási és üzembentartási költségeit nézzük, tucatnyi olyan lehúzást meg tudunk számolni, amiért cserébe igazából nem kapunk semmit, és elkerülni nem lehet a fizetést, hiszen ott a rendszám a kocsin, az meg bent van az adatbázisban, szóval a csekk jönni fog. És sajnos egyre több. Az viszont igazságtalanság, hogy mindezt úgy teszi az állam, hogy nem kínál alternatívát. Nem ad egy pöpec tömegközlekedést a hátsónk alá, ami mellett tényleg azt lehetne mondani, hogy az autóval melóba járás luxus. Van ismerősöm, aki rendszeresen jár ki Németországba dolgozni. Itthon a WC-re is autóval megy, ott kint lerakja a város határában a kocsit (mert ugye van biztonságos, ilyen célra kialakított parkoló), és a tiszta, csendes és nem mellékesen baromi gyors vonattal, villamossal közlekedik a városban. Pedig ott nincs dugódíj (ez az új baromság is megérne egy misét), egyszerűen gyorsabban és olcsóbban tudod a dolgaidat tömegközlekedéssel intézni. Nálunk mi van? Vicc. Pécs-Budapest InterCity járat menetideje 3 óra, egy felnőttnek oda-vissza közel 9000 Ft-ba kerül, és akkor Budapesten még költeni kell a BKV-ra is. Két felnőtt vonattal durván 20000 Ft-ból ússza meg ezt a távot. Gondolom nem kell ecsetelnem, hogy saját autóval ez a 200 km-es táv mennyivel gyorsabban, (2 fővel számolva) olcsóbban és kényelmesebben tehető meg. És az IC még a legkorszerűbb eszköz a MÁV kínálatában. A pécsi tömegközlekedés országos szinten jónak nevezhető, mind a járatok sűrűségét, mind a lefedettséget tekintve. Ennek ellenére megéri robogózni, mert a 6 rugós havi bérletből egy 50 köbcentis kis Yamaha vagy hasonló robesz (ami simán tartja a városi 50-es tempót) 2 hónapig tankolható, és sokkal gyorsabban el lehet vele jutni a város bármelyik pontjára, mint busszal.
A példákat hosszan lehetne sorolni, nem teszem. Egyszerűen igazságtalannak tartom, hogy az autósokat állandóan fejős tehénnek nézik, miközben szerintem a közúti közlekedés nélkül halott a gazdaság, tehát ha megszorongatja az állam, saját versenyképességét rontja. Függetlenül attól, hogy ki van éppen kormányon, mert az elmúlt 20 évben mindegyik garnitúra rúgott belénk párat.
2012 május 05, 8:53
bodyp
Haladó mazdafórumos
Csatlakozott: 2011 január 31, 21:59 Hozzászólások: 63 Tartózkodási hely: Szeged
Nem akarom borzolni a kedélyeket: - baleseti adó - illeték teljesítmény és a gépkocsi kora alapján - műszaki vizsga áremelés
és a legújabb: - biztosítási adó
Tehát a KÖTELEZŐRE rányomták a KÖTELEZŐ balesetit, majd most a KÖTELEZŐ biztosítási adót. Amíg a magyar nem megy ki az utcára, addig lesznek újabb és újabb adók. Förtelem az egész.
Én nem szeretek politizálni, és nem is tudom, hogy itt van-e a helye ennek a dolognak, de csak kikívánkozik belőlem 1-2 gondolat. Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy jelenlegi pártunk és kormányunk szórakozásból talál ki újabb sarcokat?! Nem tűnik fel, hogy az eu kényszeríti ránk az akaratát? Fenyegetőztek a kohéziós alapok befagyasztásával. 2 variáció áll a kormány előtt. Egyik a román, görög... út, amikor a közalkalmazottak, nyugdíjasok pénzét csökkentik 20-30%-al (érdekes, hogy az említett országok költségvetése még mindig rosszabb állapotban van, mint a miénk, őket mégsem fenyegetik pénzek befagyasztásával - érdekes, nem?). A másik lehetőség, hogy ezt az összeget szétterítik a teljes lakosságra, és mindenféle mondvacsinált indokokkal (apró adók) mindenkitől beszednek 1-2eFt-ot. Ez utóbbi zajlik most. Nekem is baromira b..ssza a csőröm, de, ha jobban belegondolok én sem igen tudnék jobb megoldást (persze nem is az én dolgom, hogy találjak). Bocs az OFF-ért
Én sem akarok politizálni, mivel ez nem is a helyi politikáról szól, mindegy ki van hatalmon, csak bábszínház az egész. És aki(k) a bábokat mozgatják: az IMF (európai szinten), és a nagyra nőtt orrú vezető hölgyeménye, az egész meg van írva. De erről már korábban értekeztünk, ezért nem is traktálok senkit se tovább.
Egy szónak is száz a vége, mi adófizető (néha nem ) állampolgárok isszuk meg a hataloméhes világuralkodók "kis" játékait.
Kellet nekünk az EU..........
Ha minden politikusunk (kormányunk) olyan megbízható lenne mint egy 626 D (na jó, vagy bármelyik öreg mazdi), akkor a legnagyobb problémánk már csak az lenne, hogy tankolni kelljen (fizetést adni), és cserébe adná az elvárt teljesítményt (az országunk megfelelő irányítása) évtizedeken keresztül.
Kicsit fura lett eme utolsó gondolat, de remélem átmegy mindenkinek .
Nem akarom borzolni a kedélyeket: - baleseti adó - illeték teljesítmény és a gépkocsi kora alapján - műszaki vizsga áremelés
és a legújabb: - biztosítási adó
Tehát a KÖTELEZŐRE rányomták a KÖTELEZŐ balesetit, majd most a KÖTELEZŐ biztosítási adót. Amíg a magyar nem megy ki az utcára, addig lesznek újabb és újabb adók. Förtelem az egész.
Én nem szeretek politizálni, és nem is tudom, hogy itt van-e a helye ennek a dolognak, de csak kikívánkozik belőlem 1-2 gondolat. Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy jelenlegi pártunk és kormányunk szórakozásból talál ki újabb sarcokat?! Nem tűnik fel, hogy az eu kényszeríti ránk az akaratát? Fenyegetőztek a kohéziós alapok befagyasztásával. 2 variáció áll a kormány előtt. Egyik a román, görög... út, amikor a közalkalmazottak, nyugdíjasok pénzét csökkentik 20-30%-al (érdekes, hogy az említett országok költségvetése még mindig rosszabb állapotban van, mint a miénk, őket mégsem fenyegetik pénzek befagyasztásával - érdekes, nem?). A másik lehetőség, hogy ezt az összeget szétterítik a teljes lakosságra, és mindenféle mondvacsinált indokokkal (apró adók) mindenkitől beszednek 1-2eFt-ot. Ez utóbbi zajlik most. Nekem is baromira b..ssza a csőröm, de, ha jobban belegondolok én sem igen tudnék jobb megoldást (persze nem is az én dolgom, hogy találjak). Bocs az OFF-ért
Sziasztok,ez nem csak az eu végett van...nem kellene annyi pénzt zsebre tenni a sok olvasgató képviselönek pl,stb és megannyi dolgot lehetne irni amivel kicsit kevesebb lenne a kiadásuk,és akkor talán nem kellene a mindenféle adót rákényszeriteni az emberekre...
De az egykulcsos jövedéki adó rendszer odab...sz a szétterítésnek... ismerős bruttó 350 feletti fizetéssel többet visz haza az új kulcsnak köszönhetően... és nézzük meg mi van a nyomorgó minimálbéres fizetésen élőkkel -persze belőlük kevés van kis fanyarországunkban-... na meg megnyerem a választást nem fogok megszorítani szlogennel... hazug rohadék mind. és ez csak csepp a tengerben.. képtelenek szétteríteni az EUtól kapott pénzt határidőre, mert a pályázati rendszert a saját képükre formálják :S Bocs csak ez is kikívánkozott, de lehet a dühöngőbe kellene átcsoportosítani
Nem akarom borzolni a kedélyeket: - baleseti adó - illeték teljesítmény és a gépkocsi kora alapján - műszaki vizsga áremelés
és a legújabb: - biztosítási adó
Tehát a KÖTELEZŐRE rányomták a KÖTELEZŐ balesetit, majd most a KÖTELEZŐ biztosítási adót. Amíg a magyar nem megy ki az utcára, addig lesznek újabb és újabb adók. Förtelem az egész.
Én nem szeretek politizálni, és nem is tudom, hogy itt van-e a helye ennek a dolognak, de csak kikívánkozik belőlem 1-2 gondolat. Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy jelenlegi pártunk és kormányunk szórakozásból talál ki újabb sarcokat?! Nem tűnik fel, hogy az eu kényszeríti ránk az akaratát? Fenyegetőztek a kohéziós alapok befagyasztásával. 2 variáció áll a kormány előtt. Egyik a román, görög... út, amikor a közalkalmazottak, nyugdíjasok pénzét csökkentik 20-30%-al (érdekes, hogy az említett országok költségvetése még mindig rosszabb állapotban van, mint a miénk, őket mégsem fenyegetik pénzek befagyasztásával - érdekes, nem?). A másik lehetőség, hogy ezt az összeget szétterítik a teljes lakosságra, és mindenféle mondvacsinált indokokkal (apró adók) mindenkitől beszednek 1-2eFt-ot. Ez utóbbi zajlik most. Nekem is baromira b..ssza a csőröm, de, ha jobban belegondolok én sem igen tudnék jobb megoldást (persze nem is az én dolgom, hogy találjak). Bocs az OFF-ért
Sziasztok,ez nem csak az eu végett van...nem kellene annyi pénzt zsebre tenni a sok olvasgató képviselönek pl,stb és megannyi dolgot lehetne irni amivel kicsit kevesebb lenne a kiadásuk,és akkor talán nem kellene a mindenféle adót rákényszeriteni az emberekre...
2012 május 04, 16:32
ZenÉsz
Látott már fórumot
Csatlakozott: 2010 április 01, 17:02 Hozzászólások: 39 Tartózkodási hely: Pilisszentiván
Nem akarom borzolni a kedélyeket: - baleseti adó - illeték teljesítmény és a gépkocsi kora alapján - műszaki vizsga áremelés
és a legújabb: - biztosítási adó
Tehát a KÖTELEZŐRE rányomták a KÖTELEZŐ balesetit, majd most a KÖTELEZŐ biztosítási adót. Amíg a magyar nem megy ki az utcára, addig lesznek újabb és újabb adók. Förtelem az egész.
Én nem szeretek politizálni, és nem is tudom, hogy itt van-e a helye ennek a dolognak, de csak kikívánkozik belőlem 1-2 gondolat. Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy jelenlegi pártunk és kormányunk szórakozásból talál ki újabb sarcokat?! Nem tűnik fel, hogy az eu kényszeríti ránk az akaratát? Fenyegetőztek a kohéziós alapok befagyasztásával. 2 variáció áll a kormány előtt. Egyik a román, görög... út, amikor a közalkalmazottak, nyugdíjasok pénzét csökkentik 20-30%-al (érdekes, hogy az említett országok költségvetése még mindig rosszabb állapotban van, mint a miénk, őket mégsem fenyegetik pénzek befagyasztásával - érdekes, nem?). A másik lehetőség, hogy ezt az összeget szétterítik a teljes lakosságra, és mindenféle mondvacsinált indokokkal (apró adók) mindenkitől beszednek 1-2eFt-ot. Ez utóbbi zajlik most. Nekem is baromira b..ssza a csőröm, de, ha jobban belegondolok én sem igen tudnék jobb megoldást (persze nem is az én dolgom, hogy találjak). Bocs az OFF-ért
Magyarország én így szeretlek, cipőt mikor veszik le a lábunkról?
_________________ Bezár a Toshiba gyár, újra él a Tamagotchi, A Mazda tervezi a kamikaze babakocsit. Nagasakiba lejárt a műszaki a taxikon, Szarba’ van a Suzuki, a Kawasaki szakít nagyon. Tokióba harakirit tanítanak robotok, Szeretettel várják a tetű vadászokat.
2012 május 04, 15:02
bodyp
Haladó mazdafórumos
Csatlakozott: 2011 január 31, 21:59 Hozzászólások: 63 Tartózkodási hely: Szeged
Re: Mazda 626, Mazda6
Nem akarom borzolni a kedélyeket: - baleseti adó - illeték teljesítmény és a gépkocsi kora alapján - műszaki vizsga áremelés
és a legújabb: - biztosítási adó
Tehát a KÖTELEZŐRE rányomták a KÖTELEZŐ balesetit, majd most a KÖTELEZŐ biztosítási adót. Amíg a magyar nem megy ki az utcára, addig lesznek újabb és újabb adók. Förtelem az egész.
_________________ Bezár a Toshiba gyár, újra él a Tamagotchi, A Mazda tervezi a kamikaze babakocsit. Nagasakiba lejárt a műszaki a taxikon, Szarba’ van a Suzuki, a Kawasaki szakít nagyon. Tokióba harakirit tanítanak robotok, Szeretettel várják a tetű vadászokat.
_________________ Bezár a Toshiba gyár, újra él a Tamagotchi, A Mazda tervezi a kamikaze babakocsit. Nagasakiba lejárt a műszaki a taxikon, Szarba’ van a Suzuki, a Kawasaki szakít nagyon. Tokióba harakirit tanítanak robotok, Szeretettel várják a tetű vadászokat.
2012 január 20, 9:59
Betty
Haladó mazdafórumos
Csatlakozott: 2011 december 20, 12:46 Hozzászólások: 99 Tartózkodási hely: Budapest XXIII.
Re: Gumiszoba / dühöngő, ahova a belépő smile :-O
Na ehhez mit szóltok! http://index.hu/gazdasag/magyar/2012/01 ... mtablakat/ Biztonsági intézkedés? Ki hiszi ezt el! Röhej! Nem mindegy hol járunk? Kinek mi köze hozzá? Az üzembentartó azonosításához pedig mindenképp nyilvántartás kell! Akkor meg MINEK? És persze amivel együtt járna: forgalmi csere, biztosítóknak bejelenteni, stb, stb. Eldobom az agyam!
_________________ Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tűnés a járdáról!
2012 január 20, 9:34
tattter
Csatlakozott: 2009 április 23, 16:29 Hozzászólások: 1
Re: Gumiszoba / dühöngő, ahova a belépő smile :-O
Szevasztok!
Ha van egy percetek nézzétek meg ezt a felhívást, szerintem van értelme csatlakozni:
Tegyünk együtt a közlekedési morál javításáért! Csatlakozz az Autó-motor Fair vezető programhoz. Válaszolj kérdésünkre, regisztráld magad Fair vezetőnek, autósként, motorosként, vagy robogósként 2009. április 15. és 2009 június 2. között és pályázz az értékes nyereményekre. Olvasd el tanácsainkat, ragaszd ki a Fair vezető matricát szólj hozzá a cikkekhez, tölts fel fotót, és nézd meg hányan csatlakoztak már!
Csatlakozott: 2008 november 21, 15:17 Hozzászólások: 17 Tartózkodási hely: Budapest
Re: Gumiszoba / dühöngő, ahova a belépő smile :-O
hamar duhongo! on: B*SSZA MEG A K*RVAELET, hogy nem talalok stabil melot ezer eve
HOGY EBBEN A TETVES REDVA orszagban ennek a BENA FASZNAK VAN MUNKAJA: http://webcast.tv2.hu/tenyek/index.php?m=video&video_id=393825 (aki ert az informatikahoz egy kicsit, egybol rohogogorcsot fog kapni, garantalt) en meg itt gyartom mar szinte kisiparban az oneletrajzokat... es semmi!!!!44 BOSSZANTO, ebbe a tetu orszagban csak az ismik IMPOTENS haverjait veszik fel szinte
---huhhh ez jolesett---
off:
2009 április 20, 10:11
Mongi
Mazdállat
Csatlakozott: 2006 július 09, 8:46 Hozzászólások: 1546
hmm... nem szeretnék beleköpni senkinek a levesébe sem... csak elgondolkodtatónak, még inkább tanulságosnak tartom amit 1 moderátor írt (idézem) az én "ámokfutásomra": "user és user közt vannak különbségek, senki nem mondta, h demokratikus az internet. hierarchia van, akár tetszik akár nem (ez rám is vonatkozik)"
Nem tetszik, nem eszel belőle, ennyi.
_________________ Mongi Mazda MX-5 NB FL '02 Mazda 323 BF GT Turbo '86-'88 (5db) Mazda 929 HB II. Coupe 2,0i '84-'86 (8db)
2009 január 13, 19:23
mek-lod
Látott már fórumot
Csatlakozott: 2009 január 05, 14:37 Hozzászólások: 43
hmm... nem szeretnék beleköpni senkinek a levesébe sem... csak elgondolkodtatónak, még inkább tanulságosnak tartom amit 1 moderátor írt (idézem) az én "ámokfutásomra": "user és user közt vannak különbségek, senki nem mondta, h demokratikus az internet. hierarchia van, akár tetszik akár nem (ez rám is vonatkozik)"
2009 január 13, 14:26
Napster
Mazda man
Csatlakozott: 2006 november 14, 18:09 Hozzászólások: 3220 Tartózkodási hely: Pomáz
Csatlakozott: 2007 október 08, 20:23 Hozzászólások: 670 Tartózkodási hely: Érd
Nyugi már no.Ki kér nyugtatót?
2008 augusztus 26, 21:21
SzaboZE
Adminisztrátor
Csatlakozott: 2004 augusztus 24, 14:36 Hozzászólások: 1029 Tartózkodási hely: Budapest
Neomatik, a regisztráció során az alábbi szövegezésű szabályt el kellett fogadnod: "Elfogadom, hogy a Fórum webmesterének, az Adminisztrátornak és bármely Moderátornak jogában áll eltávolítani, szerkeszteni a hozzászólásaimat, vagy lezárni az általam nyitott témákat, amennyiben úgy ítélik meg hogy ez szükséges."
Ez a rövid válasz.
A hosszút pedig korábban is megírtam, miszerint a szavak önmagukban való értelmezése nem összeegyeztethető a hozzászólás összességének hatásával. Ezek alapján pl a sertés mint szó önmagában nem trágár és sértő, de ha a szövegkörnyezetben szerepel pl valakinek a felmenője, akkor annak minősül. Hasonlóképpen értelmezi a hatóság az "izgatást, felbújtást", ami amúgy a közizlésnek megfelelő szövegezésben mégis negatív hatást ér el nyilvánosan elhangozva. A hozzászólások tartalma tehát valószínüleg alkalmas volt hangulatkeltésre. Moderálni OGYP, Gebriel és jómagam tudunk, igyekezzünk úgy írogatni, hogy ne legyen rá szükség. A topikok törlése valóban helytakarékosság miatt történt, de ha neked van pár órád/napod kiszerkesztgetni a párszáz hozzászólásból idézeteket, akkor szívesen látlak a moderátorok közt.
_________________ SzaboZE
2008 augusztus 26, 10:29
SySOP
Erős mazdafüggő
Csatlakozott: 2007 december 14, 23:41 Hozzászólások: 490 Tartózkodási hely: Budapest
Az 1499-ikként regisztrált moderátor törölte a nyitott topikomat, ahol kérdőre vontam kb 1 hete, hogy miért törölte a hozzászólásokat.
Azóta látványos ámokfutásba kezdett, bezárt egy csomó topikot, mert vélhetően ő egyedül úgy határozott, kipattant a fejéből, hogy azokhoz már más ne írjon semmit! A fent nevezett topikomat is azért törölte, mondván hogy terheli a fórummotort és foglalja a helyet. És amiből kipattant az egész, vagyis a néhány hozzászólás törlése is annak köszönheő, hogy ő egyedül úgy gondolta, hogy az nem való oda, holott semmi etikátlan, vagy nyelvezetében nem odavaló írás nem íródott. Ezek figyelembevételével az is elgondolkodtató, hogy egy új tag a régi tagokat miként regulázza. Érdekes, hogy a sokszorosan idézett, ráadásul feleslegesen idézett szövegek nem zavarják őkelmét, holott azok 20-szor több helyet foglalnak. Szeretném tudni, hogy minek köszönhető ez a moderáció és ki látta meg benne, hogy ő alkalmas erre a feladatra, ki nevezte ki. A moderátor logikája mentén akár lehetne az egész fórumot törölni, vagy a kinevezeése óta született hozzászólásokat törölni.
Gusztustalannak tartom az ilyen indokolatlanul egyoldalú moderációt. Ennek következtében a kedvem is alábbhagyott itt fórumozni, tudván hogy ezt meg lehet csinálni velem, velünk. 1499-es, menjél máshova ámokfutni! Hagyd el a fórumot, MOST! És állítsák vissza az indokolatlanul törölt hsz-eket és nyissák meg a topikokat.
Kedves Neomatik.
1499-es user nem "user" hanem moderátor!
(Teljesen mind1,hogy mikortól van az oldalon)
A Moderátort az oldal vezetője nevezi ki!
A fent nevezett nyitott topicod,felesleges volt.
Ugyanakkor az én Hsz-et is törölte.(Jogosan)
Nem tartozott a fórumozás etikettjébe!
Nem csak a káromkodást szűrik a moderátorok.
Topic bezárása,valamint a Hsz-k törlése nem biztos,hogy egy azon ember végezte!
Itt van ez a Topic(dühöngő),itt kellett volna a "számonkérésedet" először megírnod!
Nem egy FŐ topicon belül létrehozni feleslegesen egy másikat,hogy választ kapj a kérdésedre!
Én is emelhetném a hangomat,hogy törölték a hozzászólásaimat,de nem teszem.Egyetértek a döntéssel,és elfogadom.
További szép napot
_________________ Macskámmal élek, Mazdával járok, oszt ne legyek kemény!?
"Norbicsek"
2008 augusztus 26, 9:49
NeomatiK
Erős mazdafüggő
Csatlakozott: 2006 július 03, 21:27 Hozzászólások: 415
Na jó, akkor ide írok.
Az 1499-ikként regisztrált moderátor törölte a nyitott topikomat, ahol kérdőre vontam kb 1 hete, hogy miért törölte a hozzászólásokat.
Azóta látványos ámokfutásba kezdett, bezárt egy csomó topikot, mert vélhetően ő egyedül úgy határozott, kipattant a fejéből, hogy azokhoz már más ne írjon semmit! A fent nevezett topikomat is azért törölte, mondván hogy terheli a fórummotort és foglalja a helyet. És amiből kipattant az egész, vagyis a néhány hozzászólás törlése is annak köszönheő, hogy ő egyedül úgy gondolta, hogy az nem való oda, holott semmi etikátlan, vagy nyelvezetében nem odavaló írás nem íródott. Ezek figyelembevételével az is elgondolkodtató, hogy egy új tag a régi tagokat miként regulázza.
Érdekes, hogy a sokszorosan idézett, ráadásul feleslegesen idézett szövegek nem zavarják őkelmét, holott azok 20-szor több helyet foglalnak.
Szeretném tudni, hogy minek köszönhető ez a moderáció és ki látta meg benne, hogy ő alkalmas erre a feladatra, ki nevezte ki. A moderátor logikája mentén akár lehetne az egész fórumot törölni, vagy a kinevezeése óta született hozzászólásokat törölni.
Gusztustalannak tartom az ilyen indokolatlanul egyoldalú moderációt. Ennek következtében a kedvem is alábbhagyott itt fórumozni, tudván hogy ezt meg lehet csinálni velem, velünk.
1499-es, menjél máshova ámokfutni! Hagyd el a fórumot, MOST! És állítsák vissza az indokolatlanul törölt hsz-eket és nyissák meg a topikokat.
_________________ ~ GC + GV ~
2008 augusztus 26, 9:27
horompoli.gabor
yudayajin
Csatlakozott: 2007 augusztus 07, 8:24 Hozzászólások: 1475 Tartózkodási hely: Halásztelek;
ZE ha nem nagy problem létrehoztam a második részt a topicomból, ha úgy látod jónak, akkor ez a topic lehetne másra is hivatott, hogyha át tudod nevezni
Adjatok neki valami nevet. Mittomén nyavajgó vagy vmi
Csatlakozott: 2004 augusztus 24, 14:36 Hozzászólások: 1029 Tartózkodási hely: Budapest
PfauPeter írta:
ZE ha nem nagy problem létrehoztam a második részt a topicomból, ha úgy látod jónak, akkor ez a topic lehetne másra is hivatott, hogyha át tudod nevezni
Adjatok neki valami nevet. Mittomén nyavajgó vagy vmi
_________________ SzaboZE
2008 május 01, 22:16
SzaboZE
Adminisztrátor
Csatlakozott: 2004 augusztus 24, 14:36 Hozzászólások: 1029 Tartózkodási hely: Budapest
Amúgy meg a beavatkozás előtti állapot is le van mentve, így ha valaki egy full megoldást elénk tesz, semmi akadálya a beavatkozást semmissé tenni...
Én véleményem szerint egy fejlettebb motor kell,Vizsgáim után szivesen segítek.Ez a motor nemtúl korszerű már.Negyed ennyi karbantartásra nem lenne szükség az új motor esetén. Megvan kompletten a rendszer.Tudok majd benne segíteni,ha úgy gondoljátok.
Ez a beszéd, úgy gondoljuk!
_________________ SzaboZE
2008 május 01, 22:06
SySOP
Erős mazdafüggő
Csatlakozott: 2007 december 14, 23:41 Hozzászólások: 490 Tartózkodási hely: Budapest
Amúgy meg a beavatkozás előtti állapot is le van mentve, így ha valaki egy full megoldást elénk tesz, semmi akadálya a beavatkozást semmissé tenni...
Én véleményem szerint egy fejlettebb motor kell,Vizsgáim után szivesen segítek.Ez a motor nemtúl korszerű már.Negyed ennyi karbantartásra nem lenne szükség az új motor esetén.
Megvan kompletten a rendszer.Tudok majd benne segíteni,ha úgy gondoljátok.
_________________ Macskámmal élek, Mazdával járok, oszt ne legyek kemény!?
"Norbicsek"
2008 május 01, 22:04
SzaboZE
Adminisztrátor
Csatlakozott: 2004 augusztus 24, 14:36 Hozzászólások: 1029 Tartózkodási hely: Budapest
...Bocsánat ha valakit megbántottam , de nem vitázni kéne erröl hanem összedugni a fejünket és megoldani a dolgot, mert mi egy kis csapat vagyonk, bizonyos helyzetekben egy kis család, és én szerettem eddig is, szeretek most is és még szeretnék ebbe a kis csapatba , családba tartozni.
Ezt pontosan így érzem én is!
_________________ SzaboZE
2008 május 01, 22:04
SzaboZE
Adminisztrátor
Csatlakozott: 2004 augusztus 24, 14:36 Hozzászólások: 1029 Tartózkodási hely: Budapest
Amúgy meg a beavatkozás előtti állapot is le van mentve, így ha valaki egy full megoldást elénk tesz, semmi akadálya a beavatkozást semmissé tenni...
_________________ SzaboZE
2008 május 01, 21:53
SzaboZE
Adminisztrátor
Csatlakozott: 2004 augusztus 24, 14:36 Hozzászólások: 1029 Tartózkodási hely: Budapest
Norbicsek írta:
Hanem,hogy tegnapról mára virradva legalább 500-600 hozzászólása törölve lett+a topic is süllyesztőbe kerűlt,minden szó nélkül!
Mielőtt eldurvulna a helyzet el kell mondanom, hogy ha valakinek hiányzik hozzászólása, a kb egy éve szunnyadó topikok lettek törölve (jórészt adás-vétel stb). Ez azt jelenti, hogy amihez nem szóltak hozzá fél-1 éve (nagyon fontos téma lehet, ha 1 éve szunnyad), akkor törölve lett. Van egy karbantartó rutin, ami ezt megteszi. Gondoltam fontosabb a jelenleg futó topikoknak az erőforrás, mint ezeknek... A másik, hogy ezt már többször elmondtam, hogy nem vagyok php programozó és weblap designer, így az ötleteket szívesen fogadom, de megvalósítani a megfelelő tudás hiányában nem tudom. Akinek ötlete van tehát, az a megoldást is jó ha tudja prezentálni, mert kicsit olyan mint amikor más bigyójával próbáljuk hessegetni a csalánt.
_________________ SzaboZE
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára SzaboZE 2008 május 01, 21:51-kor.
2008 május 01, 21:50
SySOP
Erős mazdafüggő
Csatlakozott: 2007 december 14, 23:41 Hozzászólások: 490 Tartózkodási hely: Budapest
Elöször is Ze a salyát szabadidejáben önként válalta hogy a tudásához mérten szerkeszti kezeli az oldalt és tartja a kapcsolatot a MMH-val és azokkal akikkel kell.
ZE emlitete már hogy ezt a rendszer nem ismert 100%-an ezért is kért segítséget ogyp-től akkor ahol tudja javítja foltozza az oldalt a salyát tudsa szerint, de ö sem töléketes ismeröje a rendszernek.
Tehát nem vádaskodni kellene(valoszinüleg nem ez a megfelelö szó ide), hogy pedig a rendszernbek ez meg sem kotyana tudnija kéne kezelni, hanem segíteni a te tudásoddal bármekora is van ezen rendszer ismeretében.Ha Ze belemenne és te is tudnád válalni vagy bárki akki ért hozzá hogy belenéz a dolgokba megnézné hogy lehet javítani a dolgon, hogy lehetne megoldani hogy minden jól müködjön és a rendszer birja. ....stb
Bocsánat ha valakit megbántottam , de nem vitázni kéne erröl hanem összedugni a fejünket és megoldani a dolgot, mert mi egy kis csapat vagyonk, bizonyos helyzetekben egy kis család, és én szerettem eddig is, szeretek most is és még szeretnék ebbe a kis csapatba , családba tartozni.
Ezzel egyet értek,nem is ez a gond!Petát se ez zavarja!Hanem,hogy tegnapról mára virradva legalább 500-600 hozzászólása törölve lett+a topic is süllyesztőbe kerűlt,minden szó nélkül!Ha kapunk egy tájékoztatást ,hogy mi a gond és megkéne oldani sztem elég sok jelentkező lenne a megoldás orvosolására!
Én a véleményemet írtam le!Akárhogy nézzük de az a Topic a keménymag!
_________________ Macskámmal élek, Mazdával járok, oszt ne legyek kemény!?
"Norbicsek"
2008 május 01, 21:35
SySOP
Erős mazdafüggő
Csatlakozott: 2007 december 14, 23:41 Hozzászólások: 490 Tartózkodási hely: Budapest
Nem a 300MB a lényeg, hanem a 60MB-os adatbázis és a 22000 hozzászólás. Ennyit tud a motor, más fórummotorokat se több tízezer hozzászólásra terveznek egy témaban. Ha az a gond, hogy nem ő nyitotta, akkor nyisson ő egy újat, nincs akadálya. A régit viszont - Ti is tapasztalhattátok - nem tudjuk használni, mert a hozzászólásszám miatt befordul a motor. Egy 4MB-os adatbázis visszaállítása nekem egy egész estémbe került amikor a honlap még pár hónapos volt.
Sztem ebbe ne menjünk bele!Karbantartottam már olyan fórumot ahol egy témán belül több mint 41.000 hozzászólás volt..semmi baja nem volt a motornak...
_________________ Macskámmal élek, Mazdával járok, oszt ne legyek kemény!?
"Norbicsek"
2008 május 01, 21:11
SzaboZE
Adminisztrátor
Csatlakozott: 2004 augusztus 24, 14:36 Hozzászólások: 1029 Tartózkodási hely: Budapest
Nem a 300MB a lényeg, hanem a 60MB-os adatbázis és a 22000 hozzászólás. Ennyit tud a motor, más fórummotorokat se több tízezer hozzászólásra terveznek egy témaban. Ha az a gond, hogy nem ő nyitotta, akkor nyisson ő egy újat, nincs akadálya. A régit viszont - Ti is tapasztalhattátok - nem tudjuk használni, mert a hozzászólásszám miatt befordul a motor. Egy 4MB-os adatbázis visszaállítása nekem egy egész estémbe került amikor a honlap még pár hónapos volt. De ne nekem kelljen unszolni már ha baja van, hanem szólaljon meg ... Néma gyereknek anyja se érti a szavát.
_________________ SzaboZE
2008 május 01, 21:07
SySOP
Erős mazdafüggő
Csatlakozott: 2007 december 14, 23:41 Hozzászólások: 490 Tartózkodási hely: Budapest
Na de elköszönök.Reméljük holnap már ír Peti.Vagy talán már ma? Tuti. Jó éjt.
Szia, jó éjt.
Hát reméljük, max lemegyünk és a gép elé kötözzük.
Gép elött van!Egyszerűen annyi a lényeg ,hogy ez nem az ő topicja!ÉS ez tényleg így van...a régi topic foglalhatott kb 200megát képekkel együtt...És a majdnem 3gigás hostot lelassítja...lehet hogy nem a topicot kéne törölni hanem a rendszert gatyába rázni...NEM okozhat ilyen problémát 200mega!
Ez az én véleményem...
_________________ Macskámmal élek, Mazdával járok, oszt ne legyek kemény!?
"Norbicsek"
2008 május 01, 21:01
Napster
Mazda man
Csatlakozott: 2006 november 14, 18:09 Hozzászólások: 3220 Tartózkodási hely: Pomáz
Szerintem nem kell magyarázkodni, neki is gondolom crashelt a fórum este. Nem kell támadásnak felfogni, jeleztétek, hogy meg szeretnétek tartani a régit, intézkedünk
Persze,hogy jó lenne ha megmaradna.Ha megmarad hálásak leszünk.Viszont Peti nagyon duzzog.
Biztos a rokonlátogatás lefárasztotta
Arra is lehet fogni,bár szerintem a topicját sajnálja.
2008 május 01, 20:45
Napster
Mazda man
Csatlakozott: 2006 november 14, 18:09 Hozzászólások: 3220 Tartózkodási hely: Pomáz
Szerintem nem kell magyarázkodni, neki is gondolom crashelt a fórum este. Nem kell támadásnak felfogni, jeleztétek, hogy meg szeretnétek tartani a régit, intézkedünk
Persze,hogy jó lenne ha megmaradna.Ha megmarad hálásak leszünk.Viszont Peti nagyon duzzog.
Biztos a rokonlátogatás lefárasztotta
_________________ SzaboZE
2008 május 01, 20:44
Napster
Mazda man
Csatlakozott: 2006 november 14, 18:09 Hozzászólások: 3220 Tartózkodási hely: Pomáz
Pontos idő: 2023 február 03, 8:54 | Időzóna: UTC + 1 óra
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.