Mazda 626 Evolúció

Magazin
2009. szeptember 18. péntek, 20:36 | Szerző: Petya626
A Mazda 626 egy személygépkocsi, amit a Mazda termelt az exportpiacra. Ez a japán piac alapján Mazda Capella volt. A 626 felváltotta a 616/618 és RX-2 1979-ben és 2002-ig adták el, mikor az új Mazda6 a Mazda nagy családi autójaként helyettesített. 4,345,279 db 626-ot és Ford Telstart adtak el világszerte. A 626-ot szintén a Ford Telstarként eladták Ázsiában, Ausztráliában és Dél-Afrikában, de ezt felváltotta az európai-modell a Ford Mondeo.

1979

Az első Mazda 626 1979-ben jelent meg a piacon. Ez egy elülső motorral ellátott hátsó kerékhajtással ellátott modell volt. Egy 80 lóerős (60 kW) 2.0 L SOHC straight-4 F/MA motor. Több magazin is összehasonlítja egy BMW-vel.
A 626, mint a Capella, elől MacPherson felfüggesztést használt. Öt sebességes kézi és három sebességes automata sebességváltó-verziókat termeltek. Az ikerhordó-szénhidrát-motor 75 lóerőnél tart (56 kW).

Mazda 626 adatok 1979-1982Mazda 626 adatok 1979-1982

Gyártási idő: 1979-1982
Gyártási hely: Hirosima, Japán
Karosszéria: 2 ajtós coupé
4 ajtós sedan
Motor: 2.0 L F/MA l4
Váltó: 5 sebességes manuális
3 sebességes automata
Tengelytáv: 98.8 in (2,510 mm)
Hossz: 173.8 in (4,410 mm)

Mazda 626 1979-1982Mazda 626 1979-1982

1983

Az elsőkerék-meghajtású modell a GC platformmal 1983-ban megjelent. Az év import autója volt a Year Motor Trend magazin és az év autója 1983-ban a Wheels magazin által. Az új 2.0 l-es FE motor volt egészen 83-ig hp (62 kW) a North American piacért. Másik régiókban, köztük Finnországban, az 626 101-et ajánlott hp (75 kW) egy ikerhordóval porlasztó. A hátsó felfüggesztés most független volt, és , bár a tengelytávolság az előző modellként ugyanaz maradt, ez egy teljesen különböző autó volt.

Egy SOHC nem turbó dízel 2.0 l-es RF 66 hp (49 kW) motort csináltak elérhető; húsz példát 1983-tól 1987-ig hivatalosan importáltak Ausztráliába.
Egy 626 GT (Turbós) 1986-ban bemutatták használó az 120 hp (89 kW) és 150 lbft (200 Nm) FET motor. A sorozat többi része kapott egy új elülső csipeszt kettős (inkább mint négyes) fényszórók és egy teljesen új belső, és az üzemanyag befecskendezés az alapmotoron 93-at jelentett hp (69 kW). 1987-ben kapott egy új 4 sebességes automata váltót.

Mazda 626 adatok 1983-1987Mazda 626 adatok 1983-1987

Gyártási idő: 1983-1987
Gyártási hely: Hirosima, Japán
Hofu, Japán
Bogota, Columbia
Karosszéria: 2 ajtós coupé
4 ajtós sedan
5 ajtós ferdehátú
Motor: 2.0 L FE I4
2.0 L FET I4
2.0 L RF I4
Váltó: 5 sebességes manuális
3 sebességes automata
4 sebességes automata
Tengelytáv: 98.8 in (2,510 mm)
Hossz: 177.8 in (4,520 mm)

Mazda 626 1983-1987Mazda 626 1983-1987

1988

A 626 1988-on keresztül frissítették a GD platformon, amit szintén használtak, az előző
évben Capella-nál. Ez sedanként és 5 ajtós kombiként elérhető volt, amíg a coupé az átkeresztelt MX-6 volt. A MX-6-ot építették Michiganben ami a Ford Probe névre hallgatott az AutoAlliance Internationalnél, amíg az 626 nyugodt volt egy japán import.
Fogyasztói válasz erős volt, az Autó és Vezető magazin szerint a 626 és MX-6 vezeti tíz legjobb listát 1988-ban.
A motorok meglehetősen a hatalomnál új, bár még mindig hangsúlyozott forgatónyomatékon volt. Az európai verziók 1.6-ot, 1.8-at, 2.0-t és 2.2-t használtak (nem turbós) motorok. GT modell 2.0 volt FE-DOHC motor az 148-at termelt (nem katalizátoros) vagy 140 hp (katalizátoros).

4 kerék hajtást mutattak be a 626 Turboban 1988-ban és egy évvel később áthelyezték a MX-6 Turbóba. Ez nem volt nagyon sikeres és 1990 után már, nem szerelték így a 626-ost és az MX-6-ost. Mazda rendszere összetettebb volt mint az 4 WS rendszer, amit bemutatott Honda.

Mazda 626 adatok 1988-1992Mazda 626 adatok 1988-1992

Gyártási idő: 1988-1992
Gyártási hely: Flat Rock, Michigan, USA
Hirosima, Japán
Hofu, Japán
Bogota, Columbia
Karosszéria: 4 ajtós sedan
5 ajtós ferdehátú
Motor: 2.2 L F2 I4
2.2 L F2T I4
Váltó: 5 sebességes manuális
4 sebességes automata
Tengelytáv: 101.4 in (2,580 mm)
Hossz: 179.3 in (4,550 mm)
Szélesség: 66.5 in (1,690 mm)
Magasság: ferdehátú: 54.1 in (1,370 mm)
sedan: 55.5 in (1,410 mm)

Mazda 626 1988-1992Mazda 626 1988-1992

1992

1993-ban a Mazda 626 azóta teststílusban és erőművekben bekövetkező nagy változásokat látott a 626 elköltözött egy teljesen különböző platformba. Ez most Mazda több magasabb árfekvésű Cronosával egyetemben alapult a GE platformon és eleget termesztett hogy közepes méretű autó legyen. Az 626 volt megint a Wheels magazin az év autója másodszor is 1992-ben.
Mazda 2.5 l-es v6 motor (növekedett az 1.8 L V6 az 1992 MX-3) eksztázis áttekintésekre debütált. Bár a kézi sebességváltó nagyon tisztelt volt, 4 hengeres volt 626 1994-től fogva használt Ford CD4E automata sebességváltó, ami gyorsan ismertté vált a rendkívül magas kudarcarányáért. Mind a 626 automata sebességváltó időközben folytatta az előző nemzedéket. Valamint 1994-ben egy utas oldali légzsákot hozzáadtak, és a V6 terjedt.

Mazda 626 adatok 1992-1997Mazda 626 adatok 1992-1997

Gyártási idő: 1992-1997
Gyártási hely: Flat Rock, Michigan, USA
Hirosima, Japán
Hofu, Japán
Bogota, Columbia
Karosszéria: 4 ajtós sedan
5 ajtós ferdehátú
Motor: 1.8 L F I4
2.0 L FS I4
2.5 L KL V6
Váltó: 5 sebességes manuális
4 sebességes automata
Tengelytáv: 102.8 in (2,610 mm)
Hossz: 184.4 in (4,680 mm)
Szélesség: 68.9 in (1,750 mm)
Magasság: 1993-95: 53.9 in (1,370 mm)
1996-97: 55.1 in (1,400 mm)

Mazda 626 1992-1997Mazda 626 1992-1997

1998

1998-ban jött az ötödik nemzedéke a 626-nak, most a GF platformon. Északra amerikai 626 megint építette az AutoAlliance International a Michigani Flat Rockban. A MX-6 és Ford Probe származtatások tűntek el.

Az elülső oldallégzsákok 2000-rel kapcsolatos új választási lehetőségek voltak, ahogy nagyobb voltak kerekek.
A Mazda 626 GLX a Mazda 626 egy rendes szintje. Ez van, egy 2.0 l 4 hengeres DOHC motor (FS), 5 sebességes automata sebességváltó japánban csinált, melyik termel 148-at hp (110 kW) 6000-nél rpm és 133 ft•lbf (180 N•m) 4000-nél rpm.
A végső Mazda 626 2002 augusztus 30-án a Michigani, Flat Rock összeszerelő üzemből gurult ki.

Mazda 626 adatok 1998-2002Mazda 626 adatok 1998-2002

Gyártási idő: 1998-2002
Gyártási hely: Flat Rock, Michigan, USA
Hirosima, Japán
Hofu, Japán
Bogota, Colmmbia
Karosszéria: 4 ajtós sedán
Motor: 1.8 L F I4 (Europa)
2.0 L F I4
2.5 L KL V6
Váltó: 5 sebességes manuális
4 sebességes automata
Tengelytáv: 105.1 in (2,670 mm)
Hossz: 1998-99: 186.8 in (4,740 mm)
2000-02: 187.4 in (4,760 mm)
Szélesség: 69.3 in (1,760 mm)
Magasság: 55.1 in (1,400 mm)

Mazda 626 1998-2002Mazda 626 1998-2002

Az első Mazda6 2002-ben gurult le, egy hónappal a Mazda 626 termelése után a Michigani Flat Rock-ban.

Forrás: Wikipedia
Fordította: Petya626 a nyelvi pontatlanságért elnézést kérek :-)

0
Még nincs értékelés

Mazda Logo

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
csaba képe
csaba
2009-10-30 péntek, 22:50
 

geco szerintem nagyon klasz a leirás de jolene a 3-ajtosokrol is ha lene ijened nekem tetszik!!

Atish
2010-01-24 vasárnap, 18:57
 

Jó az áttekintés, de milyen nyelvről lett fordítva? Vannak elég értelmetlen részek... és adatoknál is mintha lenne némi differencia:(

Fogalom az, amit nem lehet megfogni. Pl: izzó vasdarab :)

Petya626 képe
Petya626
2010-01-29 péntek, 20:21
 

Angol nyelvről lett fordítva a Wikipédiáról van a forrás és hát sajnos nem vagyok perfekt angolos így használtam ilyen webfordítót. Ami tény az tény, hogy van egy két értelmetlen rész benne és még ennél több is volt amit tudtam javítottam. Az adatokat illetően ezek voltak közzé téve fent az oldalon ha hazudok akkor ő utánuk hazudok. De szívesen fogadok bármilyen segítséget ;)

Üdv: Petya626

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Tartalom átvétel

Magyar Mazda Klub - Mazda közösségi webhely

Médiapartnerünk: carmania.hu